2011. márc. 14.

Francesca Simon: Rosszcsont Peti legádázabb ellenségei

Mivel történetesen nekem is van egy rosszcsont Petim, így elsősorban a könyv címe ragadta meg a figyelmemet. Aztán amikor egy kicsit jobban utána olvastam a kötetnek láttam csak, hogy valójában ez a könyv egy sorozat sokadik része, amely Fracesca Simon amerikai írónő legnépszerűbb írása, ami már több mint 24 országban jelent meg és tudomásom szerint nálunk eddig 22 részét - melyből néhány gyűjteményes kötet - jelentette meg az Animus Kiadó. 

Rosszcsont Peti  legádázabb ellenségei az egyik ilyen gyűjteményes kötet, melyben 10 szórakoztató történetet olvashatunk Peti gaztetteiről. Talán nem fogok nagyon mellé, ha úgy fogalmazok, hogy véleményem szerint ez a könyv a sorozat eszenciája. Imádtuk. :)

Rosszcsont Peti egy önző, hagyományos értelemben vett rossz gyerek, aki mindig valamilyen vicces csíntevésen töri a fejét és aki a bajt úgy vonzza, mint az akciós sajt a nyugdíjasokat. Irigylésre méltó tulajdonsága, hogy soha nem aggódik tettei következményei miatt, mondjuk az is igaz, hogy szerencséjére minden csínytevésének bravúros vége lesz. Mint például amikor titokban elcserélte a karácsonyi ajándékait Undok Ubullal, vagy bűzbombát dobott Szeszélyes Szonja sátrára, vagy amikor rávette Basás Bálintot, hogy fénymásolja le a fenekét.
Nagyon tetszett, hogy Peti történetei a hétköznapi élet eseményeiből merített ihletet, gondolok itt azokra a részekre, amikor látogatást tett az apukája irodájában, vagy amikor megalakította a Vörös Kéz erődöt, melynek házirendje is volt, vagy amikor éppen vendégül látta Szeszélyes Szonját, aki történetesen a legádázabb ellenségei egyike volt.
Személy szerint nekem  az a rész tetszett a legjobban, amikor Peti megküzd Veszett Verával a bébicsősszel. 

"Nyílt az ajtó, és belépett rajta a leghatalmasabb, legrémisztőbb és legrondább kamaszlány, akit Peti életében látott. Rettenetesen nagy keze volt. Rettenetesen nagy feje volt. Rettenetesen nagy fogai voltak. Úgy nézett ki, mint aki elefántot reggelizik, krokodilt ebédel, és csecsemőket csámcsog el uzsonnára. - Mit lehet enni? - kérdezte köszönés helyett Veszett Vera. Apa hátrált egy lépést."

Minden részben találkozhatunk Peti kisöccsével Rendes Ricsivel, aki egy "kisangyal" és éppen ezért mindig csendesen tűri Peti folyamatos terrorizálását.
Ötletesnek találtam a titkosírást  minden történet végén, melyek közül néhányat meg is fejtettünk, valamint nagyon vicces volt a titkos klubszabály, aminek egyes pontjain könnyesre nevettük magunkat a gyerekekkel. 

A történetek rövidek és jól olvashatóak voltak, ezt azért is tartom fontosnak megemlíteni, mert a könyvet kisiskolás korú kezdő olvasóknak ajánlják, szóval az ő számukra gyakorlásnak tökéletesen megfelel.

Gyerekeim nagyon szerették Rosszcsont Peti történeteit és én is nagyon élveztem őket felolvasni. Egyes  részeknél gyakran a kisfiamra ismertem, és amikor Peti Vörös Kéz titkos klubjáról olvastam, akkor én is újra gyerek akartam lenni és ennek a klubnak a tagja ésésés olyan rosszcsont, mint amilyen Peti is volt. :)



Értékelés: 5/5

Köszönöm a könyvet az Animus Kiadónak!
Eredeti cím: orrid Henry's Evil Enemies
Fordította: Tóth Tamás Boldizsár
Oldalszám: 192

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése