2012. febr. 18.

Nalini Singh: Borzongás

Biztos vagyok benne, hogy a sorozat eddigi borítói is már kíméletlenül felborzolták jó néhány női olvasó kedélyeit, én mégis csak a mostanival kapcsolatban figyeltem fel néhány olyan pozitív és negatív véleményre, amiken jókat derültem és higgyétek el, hogy próbáltam, de nem bírtam ki, hogy ezek közül kettőt, ide ne biggyesszek. Íme, a pozitív: "Ha megengedtetik ennyi kacérság: azok a durcás ajkak rágcsálásért kiáltanak..." (Angelika) és a negatív: "Nekem nem tetszik.  A pasi olyan fejet vág, mint aki szarba lépett. De a teste az jó, szóval nem rugdosnám ki az ágyamból." (Dinky)
Nos, nagy valószínűséggel, én sem rugdosnám ki az ágyamból a fent méltatott tesztoszteron bombát, azonban az, hogy egy ilyen, vagy akár az előző két rész borítóján található férfit találok az ágyamban, (akik egyébként érdekes, vagy beteges?, de teljesen hidegen hagynak, olyanok, mintha egy, a Céltudatos és Kalandvágyó (nőknek szóló!) Magazinból, ha persze lenne ilyen, léptek volna ki, akiken azért természetesen szívesen legeltetném a szemem), szóval az ágyas dolognak az esélye……. nos …….és igen……….. ühüm …..…. háááát……akár hogy osztok, szorzok, sehogy sem lesz több, mint nulla. És ha végre sikerül elszakadnom a borítótól, amiről higgyétek el, tudnék még pár sort írni, jöhet a történet.

A harmadik rész Judd Lauren-ről, a mentálok egyik dezertált elit katonájáról, és Brenna Shane Kincaidról, egy farkas alakváltó lányról szól. Brennával már az előző részben is találkozhattunk, amikor ugyanis egy nagyhatalmú mentál pszichopata fogságába került, aki majd halálra kínozta szegényt és Judd Laruenről is megtudtuk, hogy őt és a családját a SnowDancerek farkasai fogadták be. Brenna lelki sérülései a támadás után lassan gyógyulnak. Segítségért, érdekes módon, nem az egyik falkatársához, hanem Juddhoz fordul, aki sajnos nem tudja megadni számára azt a szeretet és testi közelséget, amire a lány vágyik. Judd mentál képessége gyilkolásra szolgál, és ha megtörné az Elcsendesedést, akkor azzal a gyilkos hajlamait szabadítaná rá a környezetére. De Brenna nem adja fel és minden egyes érintéssel és minden egyes szóval, egyre közelebb kerül a férfihoz, aki előbb utóbb nem tud ellenállni neki.  

Érdekes volt most a farkasok szemszögéből olvasni a történetet, akik igazság szerint nem is sokban különböztek a leopárdoktól, mivel nekik is ugyan úgy szükségük van a testi érintésre és a társuk közelségére, ami a biztonságot és megnyugvást jelenti a számukra, mint a leopárdoknak, és itt is ugyan úgy él a végletekig összetartó, védelmező családi kötelék, mint a többi alakváltó közösségnél.

Ebben a történetben a alakváltó lány és a mentál között kialakuló kapcsolat kifejezetten tetszett, ami nagyon szépen, lépésről lépésre épült fel, majd bontakoztatott ki az olvasó előtt. Még Brenna rámenőssége sem zavart, sőt, igazán elnyerte a tetszésem. Ő már a kezdetektől fogva tudta, hogy Judd az ő társa és ettől egy tapodtat sem tágított, inkább folyamatosan ostromolta őt, aki a hideg és rideg távolságtartásával és a határozott, befelé forduló magatartásával engem is levett a lábamról. Mi tagadás, teljesen oda voltam érte.

A könyv cselekménye gyors és izgalmas volt, az előző részektől eltérően nem szerepelt benne annyi szexjelenet, mint azt gondoltam, de ez egyáltalán nem volt baj, sőt! A sorozat hangulata változatlan, vagy még jobb, mivel az író nem csak "berakta", az általa kitalált mentál-alakváltó-ember világot a szereplők mögé, mint egy jól kidolgozott díszletet, hanem a sorozat minden egyes részével, egyre több információt is csepegtet az olvasó számára róla. A szerelemi szál kibontakozása és beteljesülése mellett, más fontos események is teret kaptak a történetben, ami miatt izgulhattunk is egy kicsit, gondolok itt a farkasoknál megbújó gyilkosra, aki folyamatosan Brenna életére akar törni, a Mentál Tanács aljas ármánykodásaira, amivel az alakváltókat akarják egymás ellen uszítani, valamit a mentálok egymás közötti viszályaira.

Mi tagadás, ismét egy szenvedélyes írást olvashattunk az írónőtől, amiben egy cseppet sem csalódtam. Bevallom, voltak fenntartásaim a sorozattal kapcsolatban, úgy gondoltam, hogy az előző részekhez képest, már nem tud jobbat írni Singh. Azt hittem, hogy majd túl unalmas és kiszámítható lesz a következő könyve, de tévedtem. És most már, azt is csak félve merem leírni, hogy a három rész közül nálam ez vitte a pálmát, mert a Látomáshoz is hasonlót írtam és tessék, mi lett a vége…..


Kiadó: Egmont 
Eredeti Cím: Caressed by Ice
Fordította: Bottka Sándor Mátyás
Oldalszám: 414


4 megjegyzés: