2015. jún. 10.

Jennifer L. Holm: A tizennegyedik aranyhal

Úgy gondoltam, hogy én erről a könyvről csak röviden fogok írni, mert egyrészt nem igazán hagyott mély nyomot bennem, másrészt pedig irtó meleg van és én ebben a nagy hőségben nemhogy írni, de a napi feladataim elvégzésére alig tudok koncentrálni, úgyhogy röviden és tömören íme a mondandóm.

Tetszett a könyv...


  • mert elvarázsolt a borítója... najah, ez okozza mindig a vesztem;
  • mert jó volt az alapötlete;                                       (Ellie 70 éves nagyapja felfedezi az örök fiatalság receptjét, amit aztán nem is fél használni. Ennek eredményeképp egy 14 éves fiú formájában megjelenik Ellie-ék házánál, ahol Ellie és annak kissé különc édesanyja természetesen nagyon gyorsan alkalmazkodnak a helyzethez és a pártfogásukba veszik a fiút, vagyis a nagypapát)
  • mert egy 11 éves lány volt a könyv főszereplője, mely eddigi tapasztalataim szerint ritka, mint a fehér holló;
  • mert olyan komoly témáról volt benne szó, mint az élet és a halál folytonossága.

Nem tetszett...


  • mert a történetnek nem volt íve;                                                                                             (eleje, közepe - uram bocsá' esetleg csúcspontja és vége)
  • mert a szereplők részéről nem voltak érzelmek, csak tudományos tényekről és magyarázatokról folyt közöttük mindig a diskurzus;
  • mert a fejezetek nem csúsztak szépen egymásba, hanem élesen feldarabolták a sztorit;
  • mert bár tudom, hogy gyerekkönyvről van szó, melyből én már réges-rég kinőttem, de ettől függetlenül mégis úgy gondolom, hogy a szereplők már-már bosszantóan sztereotip módon voltak ábrázolva: egy egyedülálló és művészi vénával megáldott különc édesanya, mogorva nagypapa, és Ellie barátja, aki egy goth srác volt; 
  • mert az író stílusa és elbeszélése annyira egyszerű volt, hogy ha azt mondták volna nekem, hogy ez a könyv csak a végleges verzió egy előzetes változat, azt is simán bekajáltam volna;
  • mert míg a könyv első negyedét izgalmasnak sőt még érdekfeszítőnek is találtam, addig a végét már totál laposnak és unalmasnak.

A könyv célja egyébként egyértelműen a fiatal olvasók érdeklődésének a felkeltése a természettudományok izgalmas világa iránt, mely cél elérése érdekében rengeteg tudós neve és azok találmányai kerültek szóba, ami igazán dicséretes az írónő részéről kár, hogy a megvalósítás gyengére sikerült. 
Jennifer L. Holm

Kiadó:Ciceró
Eredeti cím: The Fourteenth Goldfish
Fordította: Roboz Gábor
Oldalszám: 200


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése